În ultimul timp am lucrat mult cu niveluri manageriale mijlocii din diverse organizații, acolo unde accentul este mai mult pe rezultate bazate pe competențe tehnice și parcă mai puțin pe abilitățile de gestionare a celei mai importante resurse, cea umană.
Vremurile actuale cu un mediu VUCA cu elemente de volatilitate (oprtunități de business care apar sau dispar), incertitudine (niciodată nu știi ce îți aduce ziua de mâine nici în mediul intern al organizației iar în mediul extern nici atât și astfel nu poți face niște planificări realiste), complexitatea situațiilor apărute ce complică toată activitatea organizației la care se adaugă și tot felul de ambiguități ce uneori sunt exagerate și de către angajați prin bârfele ce se propagă cu viteza luminii, generează destul de multe probleme.
Cum putem totuși să minimizăm efectele tuturor problemelor… măcar acolo unde avem posibilitatea să intervenim?
Comunicarea este o mică cheie, un ajutor în a menține lucrurile sub control. Nu va rezolva integral, dar aduce beneficii dacă respectăm câteva recomandări:
- Comunică permanent membrii echipei tale – indiferent dacă este un detaliu major sau unul minor, obișnuiește-te să informezi periodic, așa cum și echipa ta iți aduce la cunoștință de jos în sus toate informațiile relevante despre activitatea lor, rezultatele obținute, probleme întâmpinate.
- Folosește toate abilitățile de lider pe care le ai – arată un leadership participativ și fii lângă echipa ta, contribuind în mod activ la identificarea și rezolvarea diferitelor situații.
- Claritatea in comunicare și acuratețea informațiilor care privesc activitatea companiei și a siguranței locului de muncă vor elimina bârfele extrem de nocive
- Folosește momentele de succes pentru a întări sentimentul de apartenență și de echipă. Este o formă de motivare foarte puternică și mai ales dacă aici recunoști efortul și meritul membrilor echipei.
Lucrurile nu vor fi perfecte niciodată, dar dacă suntem pregătiți și atenți la toate schimbările ce au loc în jurul nostru putem să reacționăm rapid și să minimizăm efectele unor schimbări în mediul nostru de lucru.
Nu uitați nici de găndirea pozitivă! 😊






